Thursday 15 September 2011

Kemanisan dalam solat

ini saje jer nk share dengan yang lain.... kalau kite hayati makna dalam solat sungguh nusuk kalbu. 


Kemanisan dalam solat. ini hanya time duduk jer. blom lg maksud2 yang lain. masa ini lah yang hanya kita dapat meminta ampun dengan- Nya...tidak kira  lah dosa besar ke dosa kecik yg pernah kita buat.. kte sentiase meminta kemaafan dari Nya.. sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun..

Doa duduk antara Sujud / duduk yang kita selalu baca laju2..
tahukah 
maksudnya?


Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
......Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)

Renung2 kan, selamat beramal...... [^_^]



No comments: